Menneet tapahtumat

”Talvisota neuvostokarjalaisin silmin” Studia Generaliassa 26.2.2020

Kirjoittanut: Toimitus
Julkaistu: 20.1.2020

KSS:n Studia Generalia -luentosarja jatkuu keskiviikkona 26. helmikuuta klo 18 Karjalan Sivistysseuran toimistolla (Luotsikatu 9 D). Tohtori Aleksander Osipov luennoi aiheesta Talvisota neuvostokarjalaisin silmin.

Osipov on syntynyt Petroskoissa vuonna 1980. Hän on valmistunut tohtoriksi Petroskoin valtion yliopiston Suomen ja Skandinavian historian laitoksessa vuonna 2006, väitöskirjan aiheenaan ”Suomi ja Karjalan sisällissota”. Nyt Osipov työskentelee tutkijana Itä-Suomen yliopistossa ”Elävä raja”-projektissa tutkimusalueinaan sotahistoria ja ympäristöhistoria.